باتری های یوپی‌اس نوعی باتری‌های قابل شارژ اضطراری هستند که در صورت قطع جریان برق تجهیزات الکترونیکی، کامپیوترها و سایر دستگاه‌های الکتریکی ، این دستگاهها را در برابر خسارت و اختلال حفظ می کنند و به این تجهیزات امکان می دهند تا تا چند دقیقه تا چند ساعت پس از قطع جریان برق همچنان به عملکرد خود ادامه دهند، تا زمانی که جریان برق وصل شود

 

 

باتری یو پی اس چیست ؟

در زندگی روزمره ما، هزاران عنصر، که بسیاری از ما از وجود و عملکرد آنها بی اطلاع هستیم، در تضمین عملکرد بی نقص امور در جامعه نقش دارند. نمی توان انکار کرد که هر بار که شبکه های ارتباطی یا برق قطع می شود، چه مشکلات بزرگی بوجود می آورد. به همین دلیل و علیرغم اینکه سرمایه گذاری فناوری در زیرساخت های مخابراتی و شبکه های برق پیشرفت چشمگیری در تضمین خدمات در تمامی مناطق جغرافیایی دارد، وجود دستگاههای پشتیبانی یا اضطراری برای جلوگیری از آسیب در صورت قطعی غیر منتظره، ضروری است.

یکی از عناصر که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، UPS یا سیستم های تامین برق اضطراری هستند که به طور گسترده با نام اختصاری UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) شناخته می شوند.

دستگاه های UPS در مکان هایی مانند مراکز داده، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، صنایع، زیرساخت‌های حمل و نقل مانند کشتی ها یا هر نقطه دیگری که نیاز به منبع تغذیه قابل اعتماد و با کیفیت دارد که همیشه در دسترس باشد، وجود دارند. آنها مسئول تضمین تداوم خدمات برق، در زمانی که شبکه با هر نوع خرابی مواجه می شود، هستند.

در واقع UPS یک پشتیبان است تا در صورت قطع برق، اطلاعات و خدمات سیستم های ما از بین نرود، زیرا آنها دستگاههایی هستند که می توانند از طریق باتری های UPS خود، انرژی الکتریکی را به تجهیزات دیگر برسانند. زمان تامین انرژی این دستگاهها با توجه به نوع و تعداد باتری های سیستم تعیین می شود. هرچه تعداد باتری UPS بیشتر باشد، زمان قطع برق بیشتری را می توانیم تحمل کنیم.

بنابراین، یک UPS تضمین می کند که، برای مثال، انرژی مورد نیاز یک اتاق عمل برای یک عملیات حیاتی همیشه پایدار می ماند. تضمین می کنند که مراکز داده ای که به اتصال اینترنت اجازه می دهند به خانه های ما برسد، در صورت افزایش برق به دلیل طوفان الکتریکی، فعالیت خود را متوقف نکنند. یا اینکه سیستم های ارتباطی یک کشتی به دلیل یک خطای حیاتی منبع تغذیه دچار سقوط نمی شود. 

 

Skip to content