روش اصولی تعویض و نصب باتری یو پی اس

مراحل تعویض باتری یو پی اس

باتری مناسب برای UPS:

اکثر مدل های UPS توان خروجی 12 ولت را ارائه می دهند و شباهت هایی به باتری موتور‌سیکلت دارند. نکته مهم اینکه هیچگاه از باتری موتورسیکلت با حتی خودرو برای UPS خود استفاده نکنید این باتری ها مناسب UPS نیستند و قابلیت تولید جریان بالا و مورد نیاز یک UPS را ندارند.

بنابراین اگر نمی دانید که دقیقا کدام مدل را چند سال پیش خرید کرده اید، نگاهی دقیق به باتری UPS خود بیندازید. معمولا در پشت یا پایین باتری UPS اطلاعات دقیق وجود دارد. پس می توانید از آن برای سفارش باتری‌های جایگزین مناسب استفاده کنید.

در هنگام خرید باتری UPS مطمئن شوید که بیش از 6 ماه از تاریخ تولید باتری نگذشته باشد. باتری های جدید معمولا تا حدود 80 درصد شارژ می شوند و این شارژ را به سرعت از دست می دهند.

حذف باتری های فرسوده از UPS

قبل از اینکه هیچ گونه اقدامی برای تعویض و نصب باتری UPS انجام دهید مطمئن شوید که دیگر به برق متصل نیست. همینطور تمام بارها (اتصالات) را از UPS جدا کنید. دستگاه شما باید یک فیوز نیز داشته باشد که معمولا از پشت قابل دسترسی است و بوسیله آن می توانید باتری ها را از UPS جدا کنید. پس از آن شما باید به خود باتری های UPS دسترسی داشته باشید. در بیشتر مدل های UPS، این باتری ها به راحتی قابل دسترسی هستند. به طور معمول، شما مجبور نیستید کل UPS را جدا کنید، فقط پوشش جلویی را حذف می کنید. برای باز کردن کیس نیز ممکن است مجبور شوید قسمت جلویی را جدا کنید تا اتصالات پیچی بیشتری را ببینید.

هنگامی که باتری را باز کردید، می توانید با دقت گیره ها را شل کنید یا کابل ها را قطع کنید. ابتدا ترمینال منفی، سپس ترمینال مثبت، یعنی ابتدا سیاه و سپس قرمز را قطع کنید.

اگر چندین باتری در کیس وجود دارد، باید پل های اتصال بین باتری های جداگانه را شل کنید و مطمئن شوید که قطب ها به یکدیگر یا سطوح فلزی دیگر برخورد نمی کنند.

درج و اتصال باتری های UPS جدید (نصب باتری UPS)

به محض اینکه باتری های قدیمی را خارج کردید، می توانید باطری های UPS جدید را در باکس UPS قرار دهید. بهتر است باتری های قدیمی را به مرکز بازیافت ببرید. اگر مدلی دارید که تنها یک باتری دارد، می توانید باتری جدید را به همان روشی که باتری های قدیمی نصب شده اند در کیس قرار دهید. با این حال همیشه اینطور نیست. حتی مدل های کم قدرت تر از یک سیستم 24 ولتی استفاده می کنند، بنابراین دو باتری به صورت سری به هم متصل هستند. در این وضعیت، چسباندن دو باتری به یکدیگر با استفاده از چسب دو طرفه یا چیزی شبیه به آن، توصیه می شود.

 

نصب و راه اندازی سیستم یو پی اس

 

 

اکنون می توانید پک دوگانه را بدون آسیب رساندن به قطعات مختلف یا کابل های اتصال، در دستگاه قرار دهید.

پس از اتمام بستن باتری، می توانید اتصال به UPS را ادامه دهید.

به ترتیب معکوس، ابتدا باید قطب مثبت و سپس قطب منفی را به پایانه های بیرونی بسته باتری یا باتری مجزا متصل کنید.

مطمئن شوید که از قطب های صحیح استفاده می کنید و دو یا سه بار چک کنید. سپس دوباره همه اتصالات به باتری ها را برای سفت شدن چک کنید. در نهایت خانه ها را به ترتیب معکوس مرتب کنید.

راهنمایی و اجرای آزمایشی پس از تعویض و نصب باطری UPS

اکنون می توانید فیوز را در دستگاه قرار دهید. بهتر است این کار را با یک فشار محکم انجام دهید تا قطعه در سریع ترین زمان ممکن در جایی که باید قرار گیرد. در غیر اینصورت، ممکن است جرقه رخ دهد.

قبل از اینکه سخت افزار خود را دوباره به منبع تغذیه متصل کنید، ابتدا یک اجرای آزمایشی انجام دهید. بیشتر مدل های UPS را می توان بدون برق فعال کرد. یک مصرف کننده نه چندان پر مصرف برق، مانند لامپ را به برق متصل کنید و UPS را فعال کنید. پس از این کار باتری باید لامپ شما را روشن کند. اکنون UPS را به منبع تغذیه متصل کنید. در نتیجه باتری باید شارژ شود و دستگاه باید طبق معمول کار کند.

همچنین شما می توانید وضعیت بسیاری از UPS ها را از طریق شبکه یا کابل USB بررسی کنید و پارامترهای مختلفی را در مورد وضعیت مشاهده کنید. با این حال، ممکن است برای این کار به یک برنامه از شرکت سازنده نیاز داشته باشید. در غیر این صورت، شما تنها LED های وضعیت هشدارهای صوتی را دارید که باید ابتدا آن ها را تفسیر کنید. در صورت لزوم می توانید به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید یا در اینترنت یا وب سایت سازنده به دنبال اطلاعات بگردید.

Skip to content